Δράσεις εκδηλώσεις > Ομοσπονδίας > ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2009
Share |

3o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Σχολική και κοινωνική πραγματικότητα, 6-7/11/2009 Νοσοκομείο Παπαγεωργίου

Δελτίο Τύπου

3o Πανελλήνιο Συνέδριο 

 «Μαθησιακές δυσκολίες: Η σχολική και κοινωνική πραγματικότητα»
7-8 Νοεμβρίου 2009 – Αμφιθέατρο Νοσοκομείου Παπαγεωργίου

Ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες Θεσσαλονίκης & Β. Ελλάδος, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία, στην προσπάθεια του να πρωτοπορεί στην ενημέρωση εκπαιδευτικών, γονέων και γενικότερα του κοινωνικού συνόλου. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα ακουστούν εισηγήσεις που αφορούν ενήλικα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. 
Το Σάββατο 7 Νοεμβρίου οι εργασίες θα κινηθούν γύρω από θέματα που αφορούν την σχολική ζωή, καλές πρακτικές και τεχνικές που βοηθούν την κατανόηση των μαθημάτων, εξειδικευμένη ομιλία για τα μαθηματικά. 
Την Κυριακή 8 Νοεμβρίου, οι εργασίες θα κινηθούν γύρω από θέματα που αφορούν ενήλικες, προσαρμογές στο δικαστικό σύστημα και στον εργασιακό χώρο, εξειδικευμένη ομιλία για ενήλικους με ΔΕΠΥ, για δικηγόρους, δικαστικούς.
Παράλληλα θα διεξαχθούν ομιλίες με συγκεκριμένη θεματολογία, συναντήσεις γονέων και εφήβων, καθώς και έκθεση βιβλίων και βοηθητικών λογισμικών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Σάββατο 7 Νοεμβρίου

09:30-10:00 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ                                                                                           
10:00-10:15 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ
ENOTHTA 1: Συντονίστρια κ. Παντελιάδου Σουζάνα
10:15-11:15 Dr. Gavin Reid, Δυσλεξία και αποτελεσματική μάθηση – Ιδέες
και στρατηγικές για την τάξη.
11:15-11:45 Συζήτηση
11:45-12:15 Dr. Σίμος Άκης, Νευροεπιστημονική προσέγγιση των μαθησιακών 
δυσκολιών (μαγνητοσκοπημένη εισήγηση λόγω έκτακτης απουσίας στο εξωτερικό) ΑΠΟ ΓΕΩΡΓΙΑ χωρίς power point
12:15-12:45 Διάλλειμα καφέ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2; Συντονιστής κ. Αλβανόπουλος
12:45-13:45 Dr.Gavin Reid. Υποστηρίζοντας τον μαθητή
13:45-14:15 Συζήτηση
14:15-15:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΣΝΑΚ ΚΑΦΕ
 
ENOTHTA 3 : Συντονιστής κ. Σιδερίδης
15:00-15:30 Δρ. Κατερίνα Μαύρου, Ειδικός Υποστηρικτικής Τεχνολογίας, 
Λέκτορας Ειδικής Αγωγής και Τεχνολογίας στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Παρουσίαση λογισμικού Inspiration για νοητική χαρτογράφηση μαθημάτων
15:30-17:30 Dr. Marjorie Montaque,  Αποδεδειγμένες πρακτικές για την διδασκαλια
 μαθηματικών σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, στα μαθηματικά
17:30-18.00 Συζήτηση
                                        
 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 15:00-18:00
Διαφοροποιημένη διδασκαλία στην τάξη των αγγλικών,
από την θεωρία στην πράξη  (Αγγελική Παππά)

Κυριακή 8 Νοεμβρίου:
09:00-09:30 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
09.30-09.45 Χαιρετισμοί

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Συντονίστρια κ. Κώτση Σπυριδούλα
Ο9:45-10:45 Dr. Melanie Jameson, Μαθησιακές δυσκολίες: Η δυσλεξία στις  σπουδές και στον εργασιακό χώρο.
10:45-11:15 Συζήτηση
11:15-12:15 Dr. Σκουντή Μαριάννα «Η ΔΕΠΥ στην ενήλικη ζωή.
Συννοσηρότητα και κοινωνική λειτουργικότητα.»
12:15-12:45 Συζήτηση
12:45-13:45 Διάλειμμα, καφές σνακ

ENOTHTA 5 κ. Τρικούκης 
13:45-15:30 Dr. Melanie Jameson Η δυσλεξία στα δικαστήρια
15:30-16:00 Τσιούρδας Βασίλειος, Διαφορετικότητα και ελληνική δικαιοταξία
16.00-16.15 Λαμτζίδης Μανώλης, Η διαφορετικότητα και η υπεράσπισή της. Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης
16:15-17:15 Συζήτηση

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1  10: 00 – 12:30
ΛΥΣΤΕ ΤΟ. Οδηγίες για επίλυση μαθηματικών 
Προβλημάτων ΑΠΟ ΓΕΩΡΓΙΑ  
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2  13: 00 – 15:30
Εργαστήριο για δασκάλους: Αξιολόγηση και ενίσχυση της ανάγνωσης
( Αντωνίου Φαίη)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3  15: 30 – 17:30
Συνάντηση Εφήβων (Dr. Gavin Reid)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ

GAVIN REID
 O Δρ. Gavin Reid είναι μέλος της Βρετανικής Ομοσπονδίας Ψυχολόγων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έχει 20ετή εμπειρία στην σύνταξη ψυχο – εκπαιδευτικών αξιολογήσεων, όπως επίσης έχει πραγματοποιήσει πάνω από 2000 εκπαιδευτικές εργασίες στον Καναδά, Η.Β, Γαλλία, Ελβετία, Νέα Ζηλανδία, Ντουμπάι, Κουβέιτ, Ιρλανδία, Ουγγαρία και Αυστραλία. Επίσης είναι διεθνής συγγραφέας στα θέματα δυσλεξίας και μεθόδων μάθησης, γράφοντας 21 βιβλία. Μάλιστα αρκετά από αυτά έχουν μεταφραστεί στα Ιταλικά, Γαλλικά, Αραβικά και Πολωνικά. Έχει επίσης γράψει δύο τυποποιημένα τεστ  για μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση και γραφή. Τα τεστ έχουν εκδοθεί από τον εκδοτικό οίκο Hodder Murray.
Σήμερα είναι ψυχολόγος στην ASK  Γενεύη, στο CCET Κουβέιτ, όπως επίσης και σε σχολεία στην Αίγυπτο και Ταϊλάνδη. Επίσης είναι σύμβουλος για τις μαθησιακές δυσκολίες στο Κέντρο Παιδικής Αξιολόγησης και Παιδείας στο Κουβέιτ. Είναι συνιδρυτής  του σχολείου Red Rose για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στο Η.Β.
Ο Δρ. Reid ήταν για 15 χρόνια καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου με δεκαετή διδακτική εμπειρία όπως επίσης και καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολούμπια για θέματα μαθησιακών δυσκολιών. Σήμερα τελεί χρέη α) συμβούλου στην Ακαδημία Καναδά για Ειδικούς Παιδαγωγούς και β) ειδικού στο συμβούλιο για τη διεθνή περιοδική δυσλεξία ( Wiley).
Ήταν ο πρώτος που έκανε μεταπτυχιακή διατριβή στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες το 1993. Η έρευνα του υπήρξε η βάση για το πρόγραμμα «Δυσκολίες στην Ανάπτυξη της ανάγνωσης και γραφής» του Ανοικτού Πανεπιστήμιου. Είναι σύμβουλος στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο από το 1999.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δρ. Reid ήταν ομιλητής σε περισσότερα από 600 συνέδρια σε 45 χώρες.

Βιβλιογραφία και λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα www.drgavinreid.com

Περίληψη παρουσίασης
Δυσλεξία και αποτελεσματική μάθηση: Ιδέες και στρατηγικές για την τάξη
Η παρουσίαση θα περιλαμβάνει :
Αναγνωρίζοντας και διαχειρίζοντας δυσκολίες στην εκμάθηση μαθητών με δυσλεξία
Μαθησιακές Διαφορές – παρατεινόμενη εκπαίδευση
Τεχνικές μελέτης σαν εργαλείο για μάθηση
Αναπτύσσοντας μνημονικές τενικές
Μαθησιακά προφίλ
Κινητοποίηση
Το κύριο θέμα της παρουσίασης θα είναι η ενδυνάμωση και κινητοποίηση του μαθητή μέσω της αναγνώρισης των μαθησιακών διαφορών και του μαθησιακού προφίλ του. Στην παρουσίαση θα συμπεριλαμβάνεται ο ορισμός και η κατανόηση της δυσλεξίας και πως μπορούμε να διαχειριστούμε μαθητές στην αίθουσα.
Βιβλιογραφία
Reid, G. (2007) Motivating learners in the Classroom: Ideas and Strategies. Sage Publications
Reid, G. (2007) Dyslexia (2nd edition) Continuum Publications
Reid, G. and Green, S. (2007) 100 Ideas for supporting pupils with Dyslexia. Continuum publications.   

Shannon Green
H Shannon Green είναι διεθνής σύμβουλος, εισηγητής και συγγραφέας για τις μαθησιακές δυσκολίες. Είναι κάτοχος Προπτυχιακού τίτλου του πανεπιστημίου Simon Fraser της Βρετανικής Κολούμπια στον Καναδά, κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου στις Επαγγελματικές Σπουδές Παιδείας ( Δυσκολίες στην ανάπτυξη της Ανάγνωσης και Γραφής). Σήμερα είναι εγγεγραμμένη στο πρόγραμμα Μ.Ed του Ανοικτού Πανεπιστημίου στο Η.Β. Είναι συν-ιδρύτρια του κέντρου Μάθησης στην Βρετανική Κολούμπια και ειδικός πιστοποιημένη εκπαιδευτικός από το Orton-Gillingham για την Καναδική Ακαδημία Θεραπευτών Εκπαιδευτικών και για το Κολλέγιο του Surrey στον Καναδά.
Έχει εργαστεί στον τομέα των μαθησιακών δυσκολιών για περισσότερα από 17 χρόνια και έχει αναπτύξει μεγάλο συγγραφικό έργο, ιδιαίτερα υλικό για εκπαιδευτικούς στα θέματα μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας. Έχει ιδιαίτερη εμπειρία στην οργάνωση εργαστηρίων και στην παρουσίαση σεμιναρίων για γονείς και εκπαιδευτικούς και έχει προκληθεί να παρουσιάσει τόσο τοπικά όσο και σε άλλες χώρες. Επίσης ήταν η επικεφαλής εκπαιδευτικός του προγράμματος OG για εκπαιδευτικούς στο CCET στο Κουβέιτ το 2008 και το 2009.
Δημοσιεύσεις:
1. Reid G. and Green S., (2007)  100 Ideas for Working with Pupils with Dyslexia (Continuum Publications) (2008, Published in French and currently being translated into Arabic)
2.Reid G. and Green S., (2007) The Teaching Assistants Guide to Dyslexia (Continuum Publications)
3.Green S. and Reid G., (Sept. 2009)  Effective Learning: Ideas In Action (Continuum Publications)  
  
Marjorie Montague

Η Δρ. Marjorie Montague είναι καθηγήτρια ειδικής αγωγής στο Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι και ειδικεύεται στις διαταραχές μάθησης, προσοχής και συμπεριφοράς. Έλαβε το πτυχίο της το 1984 από το πανεπιστήμιο της Αριζόνας. Η Δρ. Montage διεξάγει έρευνα στις οδηγίες γνωστικής στρατηγικής για τη βελτίωση επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων από μαθητές μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης μελετά αποτελέσματα ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος, κοινωνικό-προσωπικά και εκβάσεις συμπεριφοράς για παιδιά και έφηβους στο πλαίσιο των μαθησιακών και συναισθηματικών διαταραχών.
 Η Δρ. Montague έχει εκδόσει περισσότερα από 60 άρθρα, κεφάλαια, σειρά πανεπιστημιακών μαθημάτων και βιβλία. Είναι μέλος ειδικού συμβουλίου αρκετών περιοδικών συμπεριλαμβανομένου του τριμηνιαίου περιοδικού για τις Μαθησιακές Δυσκολίες (Learning Disability Quarterly) , του ερευνητικού περιοδικού Μαθησιακών Δυσκολιών και Πρακτικές (  Learning Disabilities Research and Practice ), μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ερευνητικού Ειδικού Τμήματος για Παιδιά όπως επίσης και μέλος της Διεθνής Ακαδημίας για την έρευνα των μαθησιακών δυσκολιών. Επίσης συχνά παρουσιάζει σε εθνικά και διεθνή συνέδρια σε θέματα σχετικά με την κατανόηση και την  διορθωτική μάθηση, προσοχή, και διαταραχές συμπεριφοράς.  

Melanie Jameson BA,  PGCE,  Dip OCR in SpLD, AMBDA
DYSLEXIA CONSULTANCY MALVERN
6 Gilbert Road, Malvern, Worcs WR14 3RQ 
Tel +44 (0)1684 572466 Email dyslexia.mj@dsl.pipex.com 
 
Η Melanie Jameson ασχολείται στον τομέα της δυσλεξίας για 28 χρόνια σαν παιδαγωγός, ειδικός, εκπαιδευτικός και σύμβουλος. Συμμετείχε σε πολλές κυβερνητικές επιτροπές  και είναι Ειδικός Σύμβουλος στον DANDA, οργανισμός πυρήνας για ενήλικες με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
Το συμβουλευτικο/επαγγελματικό έργο στην δυσλεξία καλύπτει σχολεία, πανεπιστήμια και αρκετούς άλλους οργανισμούς συμπεριλαμβανομένου Φυλακές και Αστυνομικές Επιτηρήσεις, Σωματεία και εργαζόμενους στο δικαστικό τομέα.
Το πρόγραμμα της για δασκάλους εγκρίθηκε από το Τμήμα της Συνεχόμενης Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λάνκαστερ. Πριν το 2006 η κυριότερη ασχολία της ήταν η διδασκαλία σε ενήλικες με δυσλεξία, φοιτητές και παιδιά όπως επίσης και η διοίκηση υποστηρικτικής ομάδας για ενήλικες με δυσλεξία. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου διοργάνωσε τοπικά συνέδρια για το εύρος των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών.
Μετά το 2006 επικεντρώθηκε στην ενημέρωση για τη δυσλεξία και σχετικών καταστάσεων στο δικαστικό σύστημα. Αρχικά με τους δικαστές, επιζητούσε να εντάξει καθοδήγηση, παρέχοντας εκπαίδευση και πηγές πληροφοριών. Σήμερα παρέχει έργο στο Ποινικό Δικαστήριο, σε Ειρηνοδίκες, στην Αστυνομία, σε Εισαγγελείς και σε άλλες δικαστικές αρχές. Το έργο της υποστηρίζεται από την Maria Eagle Υπουργό Δικαιοσύνης.
     
Η Melanie Jameson παρουσίασε σε εθνικά και διεθνή συνέδρια με θέματα για το οπτικό στρες, δυσλεξία και εκμάθηση ξένης γλώσσας σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης είναι θερμή υποστηρικτής των ταλέντων από άτομα με δυσλεξία όπως επίσης ενθαρρύνει ενήλικες με δυσλεξία, πιστεύοντας πάντα ότι η ανταπόκριση στην δυσλεξία πρέπει να είναι διαπολιτισμική ενσωματώνοντας  ειδικούς από διάφορους τομείς.

Περισσότερες πληροφορίες στην νέα έκδοση:
Good Practice Guide for Justice Professionals. Guidelines for supporting users of the Justice System who have Dyslexia and other Specific Learning Difficulties 
Διαθέσιμο από τον Βρετανικό Οργανισμό για τη Δυσλεξία admin@bdadyslexia.org.uk. Τιμή 10€

DYSLEXIA IN STUDY AND WORK SETTINGS
This session will look at the study process, typical problems that arise from dyslexia and how they can be tackled. The way forward is to develop your skills and learn to compensate for your difficulties. In the workplace, it is important to be aware of likely problem areas, know your strengths and take a positive approach.

DYSLEXIA IN THE COURTS
We shall explore the implications of dyslexia in the courts and the extent of the problems caused by this widespread condition. Case Studies will illustrate the vulnerability of people with dyslexia. We will finish by focusing on ‘good practice’ and what lawyers need to know.
There is further information in a new publication: 
Good Practice Guide for Justice Professionals. Guidelines for supporting users of the Justice System who have Dyslexia and other Specific Learning Difficulties 
Available from admin@bdadyslexia.org.uk. Price 10 Euros + postage.

Φαίη Αντωνίου
Τελείωσε το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φιλοσοφική Αθηνών), έκανε μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή και Ψυχολογία (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και διδακτορικό στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης. Η διδακτορική και η μεταδιδακτορική της έρευνα (χρηματοδοτούμενη από το ΙΚΥ για τον τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης) είχαν ως αντικείμενο την ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης και της δημιουργικής γραφής (αντίστοιχα) παιδιών και εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι ερευνητικές της εργασίες σχετίζονται τόσο με την υποστήριξη όσο και με την αξιολόγηση των δεξιοτήτων των παιδιών και των εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες. Σήμερα διδάσκει στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημιου Αθηνών, όπου και έχει εκλεγεί λέκτορας.

Εργαστήριο για δασκάλους: Αξιολόγηση και ενίσχυση της ανάγνωσης             
Στο παρόν εργαστήριο οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα εξοικειωθούν με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στην ανάγνωση αλλά και με το σχεδιασμό παρεμβατικών προγραμμάτων για την υποστήριξη των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες στην Ανάγνωση. Συγκεκριμένα, στο εργαστήριο θα παρουσιαστούν οι τρόποι αξιολόγησης και εκτίμησης των επιμέρους δυνατοτήτων και αδυναμιών των παιδιών στην αποκωδικοποίηση, την ευχέρεια και την αναγνωστική κατανόηση. Μέσω της εξοικείωσης με τα χαρακτηριστικά αυτά και με τις αρχές σχεδιασμού παρεμβατικών προγραμμάτων, οι εκπαιδευτικοί θα εξασκηθούν στην κατασκευή εξατομικευμένων παρεμβατικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της ανάγνωσης των παιδιών. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου θα πραγματοποιηθούν δραστηριότητες που θα βασίζονται στην αξιολόγηση των λαθών αποκωδικοποίησης, ευχέρειας και κατανόησης  και την κατασκευή παρεμβατικών προγραμμάτων για τις αντίστοιχες δεξιότητες, για πραγματικές περιπτώσεις μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες.

 













  

Σχετικά αρχεία:

- Dyslexia and effective learning, Gavin Reid.pdf
- Supporting the Learner.pdf
- Evidence based practices for Mathematics.pdf
- Solve it.pdf
- Διαφοροποιημένη διδασκαλία στην τάξη των αγγλικών.pdf
- F.Antoniou[1].pdf
- Έντυπο βιογ. περιλ. σημειώσεις.pdf
- Δυσλεξία στις σπουδές και στον εργασιακό χώρο ελληνικό.pdf
- Δυσλεξία στο διακστικό σύστημα.pdf
- ΔΕΠΥ στην ενήλικη ζωή.pdf